Koersforum
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  De renners  ~  Doping

Desiderius
Geplaatst: 21-05-2009 20:04:22 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
Jammer genoeg moeten we hier ook terug topic van openen
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Manusrex
Geplaatst: 09-06-2009 11:51:30 Reageren met citaat
Moderator Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2038
Na de Tour van vorig jaar kwam aan het licht dat Bernhard Kohl van de cera had gesnoept. De Oostenrijker gaf zijn fout toe, werd voor twee jaar geschorst, maar besliste daarna om zijn fiets definitief op te bergen.
AP
In L'Equipe haalt Kohl nog eens uit naar zijn ex-collega's. "Toen ik hoorde dat het Franse antidopingagentschap nieuwe controles zou uitvoeren na de Tour, was dat een schok voor mij", zegt hij.

"Ik dacht meteen: ik ben dood, maar dan zijn we ook allemaal dood. Anderen hadden ook van het spul genomen en toch werden maar drie renners gepakt."

"Maar wat zouden de Franse autoriteiten doen? Het hele klassement van de Tour schrappen? Het is mijn overtuiging dat de hele top tien van de Tour van 2008 positief had kunnen testen." Kohl stond op het podium in Parijs, naast winnaar Carlos Sastre en Cadel Evans (2e).

Sjongejonge zielig ventje, te dom zijn om zelf te pakken en gepakt te worden en dan nog maar wa natrappen naar uw collega's.. Ik was er fan van tot ie betrapt werd maar da is nu wel helemaal over.. Evans is volgens mij een van de enige echt goeie renners die nog nooit maar dan ook nooit ook maar in 1 artikel in opspraak is gekomen, laat staan da ie zich effectief dopeert, idem voor Sastre (da verhaal me zijn schoonbroer Jimenez enzo)

_________________
ABT 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 + Eerste inwoner Duizend Appels (2009, 2010, 2011) Cool
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonas
Geplaatst: 09-06-2009 13:53:06 Reageren met citaat
Junior Junior
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 451
Idd.. En die hebben langzaam aan hun carriere gewerkt zonder me abnormale sprongen voorwaarts te gaan
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Desiderius
Geplaatst: 09-06-2009 19:51:49 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
Antonio Colom heeft positief getest op epo. De 31-jarige Spanjaard liep tegen de lamp bij een urinecontrole buiten competitie. De Katjoesja-renner werd voorlopig geschorst door de federatie van zijn land.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Jonas
Geplaatst: 09-06-2009 19:56:46 Reageren met citaat
Junior Junior
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 451
Tja.. Ook vernoemd geweest bij Puerto dacht ik..?
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Desiderius
Geplaatst: 09-06-2009 19:59:58 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
ik zeg niets meer over doping Very Happy

ge kunt alleen maar zeggen dat ze zullen blijven komen
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Manusrex
Geplaatst: 09-06-2009 20:01:11 Reageren met citaat
Moderator Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2038
Da is hier toch nooit ontkend geweest?

_________________
ABT 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 + Eerste inwoner Duizend Appels (2009, 2010, 2011) Cool
Profiel bekijken Stuur privébericht
Manusrex
Geplaatst: 10-06-2009 08:24:55 Reageren met citaat
Moderator Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2038
Marc Sergeant is op zijn tenen getrapt door de uitspraken van Kohl . "Kohl krijgt te veel aandacht en zegt domme dingen", zegt de manager van Silence-Lotto in Het Laatste Nieuws.

Kohl tekende op het eind van vorig jaar een contract bij Silence-Lotto, maar dat ging niet door nadat hij betrapt was op het gebruik van cera.

"Hij wil zichzelf goedpraten. Misschien was hij ook niet de enige die gezondigd heeft, maar meteen de hele top tien erbij sleuren, is goedkoop", vindt Sergeant.

"Ik spreek me niet uit over de anderen, maar Evans vertrouw ik", zegt Sergeant. "Zijn groeicurve is geloofwaardig en overal waar hij start, is hij ook goed zonder er bovenuit te steken."

"Toen na de Tour van 2006 het nieuws kwam dat één renner uit de top tien positief was (Landis), belde Cadel mij op om te zeggen dat ik op beide oren kon slapen. Die spontaniteit stelde mij gerust."


Da vind ik er nou ook van ze Smile

_________________
ABT 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 + Eerste inwoner Duizend Appels (2009, 2010, 2011) Cool
Profiel bekijken Stuur privébericht
david
Geplaatst: 11-06-2009 09:05:20 Reageren met citaat
Junior Junior
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 319 Woonplaats: Belsele
Colom is tegen de dopinglamp gelopen buiten competitie.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Desiderius
Geplaatst: 15-06-2009 16:49:27 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
50 verdachte renners
Volgens het biologisch paspoort hebben de 50 renners abnormale waarden. Dat kan duiden op dopinggebruik. De ploegen en de renners worden deze week op de hoogte gebracht.

"Ik kan me niet voorstellen dat deze renners de Tour rijden", zegt UCI-voorzitter Pat McQuaid.

Volgens de voorzitter van de UCI zijn de resultaten waterdicht. "We hebben het paspoort samengesteld met de hulp van experts. We zijn bereid de resultaten te verdedigen voor de rechtbank."
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Junta
Geplaatst: 15-06-2009 18:00:21 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 21 Mei 2009 Berichten: 490 Woonplaats: Sinaai
50, das alweer niet weinig, ben eens benieuwd naar de namen, hopelijk kuisen ze de boel nog eens goed uit voor de tour zodat we een propere tour krijgen
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
stijn
Geplaatst: 15-06-2009 18:05:35 Reageren met citaat
Prof Prof
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 1153
ik kan nie geloven da ze die 50 namen gwn openbaar gaan maken
Profiel bekijken Stuur privébericht
Desiderius
Geplaatst: 15-06-2009 20:15:21 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
idd, maar hopelijk komt er dan wel snel schot in de zaak
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Desiderius
Geplaatst: 24-06-2009 10:18:23 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
Het Franse antidopingagentschap AFLD gaat tijdens de Tour controleren op een nieuw dopingproduct. Volgens het AFLD denken de renners die het product gebruiken dat het niet opspoorbaar is.

AFLD-voorzitter Pierre Bordry wilde wel niet kwijt over welk product het gaat. Het is ook nog onduidelijk of de test klaar zal raken voor de start van de Tour, op 4 juli. Anders is het zeker de bedoeling om de dopingstalen bij te houden en na de Tour te onderzoeken.

Bordry had ook een gesprek met dopingzondaar Bernhard Kohl. "Die heeft ons interessante zaken verteld. Daarmee kunnen onze onderzoekers aan de slag."
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Desiderius
Geplaatst: 30-06-2009 18:56:57 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai


Vanavond brengt het Duitse actuaprogramma Frontal21 op ZDF een reportage waarin de biecht van ex-Quick.Steprenner en dopingzondaar Patrik Sinkewitz aan bod komt. De reportage is "uiterst belastend" voor Quick.Step-manager Patrick Lefevere, het management van de wielerploeg en de teamartsen. Sinkewitz beschuldigt hen van georganiseerd dopinggebruik.

De timing is allesbehalve gunstig voor Quick.Step. Tom Boonen heeft nog steeds geen duidelijkheid over zijn deelname aan de Tour de France, die zaterdag van start gaat in Monaco. De Franse rechter in kort geding van de Tribunal de Grande Instance van Nanterre heeft zich vandaag onbevoegd verklaard.

De rechter volgde zo de redenering van de advocaten van ASO. Die hadden gepleit dat de rechtbank van Nanterre niet bevoegd is omdat de zaak eerst voor het Arbitragehof voor de Sport moet komen. Dat is namelijk zo vastgelegd in een akkoord tussen ASO en de teams die aan de Tour deelnemen.

"Ploegartsen spoten me in"
Frontal21 kon de hand leggen op een verslag van de verklaringen die Sinkewitz aflegde aan het anti-dopingagentschap WADA in november 2007. De Duitse renner bekende toen doping te hebben gebruikt en beschuldigde ook zijn team Quick.Step en de ploegartsen.

Sinkewitz verklaarde ondermeer dat de ploegartsen hem regelmatig tetracosactide (cortisone bekend onder de merknaam Synacthen) inspoten, groeihormonen toedienden en epo lieten gebruiken. Ze namen regelmatig bloedstalen en pasten daarna de dosis epo aan.

Geheim dopingkamp in Andalusië
Sinkewitz, die tussen 2001 en 2005 bij Patrick Lefevere bij (Mapei)-Quick.Step aan de slag was, spreekt ook over een geheim oefenkamp in mei 2004 in Andalusië. "Bij mijn aankomst in het trainingskamp heb ik van de teamdokters een dopingplan gekregen met de bijhorende verboden producten. Daarop stond wanneer ik welk middel moest gebruiken. Ik heb me daar altijd aan gehouden", verklaarde Sinkewitz aan WADA.

Twee jaar onaangeroerd
Sinkewitz werd in juni 2007 betrapt op het gebruik van doping na een positieve testosteroncontrole. Dat leverde hem een schorsing van één jaar op. De Duitser besloot samen te werken met het Wereldantidopingagentschap (WADA) en duidde zijn toenmalige Italiaanse ploegmaat Paolo Bettini aan als één van zijn leveranciers.

WADA zou recent de verklaringen van Sinkewitz aan de Internationale Wielerunie (UCI) overgemaakt hebben, maar wel pas nadat het wist dat de ZDF de inhoud van de biecht zou uitzenden. Secretaris-generaal Howman van WADA blijft het antwoord schuldig waarom het rapport bijna twee jaar onaangeroerd bleef. (mvl)



da ze dit maar grondig onderzoeken Confused
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 9
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum