|
|
Desiderius |
Geplaatst: 16-06-2009 19:06:51 |
|
|
Site Admin

|
Meer dan drie maanden geleden begon Frank Vandenbroucke aan zijn zoveelste comeback. Met zijn verleden in het achterhoofd mag er gesproken worden van een geslaagde terugkeer. Maar VDB wil niet bij de pakken blijven zitten. "Ik wil weer prof worden. Lukt het niet bij Cinelli, dan ergens anders. Twee Belgische continentale teams hebben interesse in mij", zegt hij in Het Laatste Nieuws.
Profcontract
De 34-jarige renner blaakt van het zelfvertrouwen. "Uiteraard kijk ik bijzonder opgetogen terug op mijn comeback. Ik ben perfect gelukkig. Als mens én als renner. En men praat weer over mij. Bovendien blijf ik op de fiets progressie maken. Momenteel ben ik nog steeds gedoemd tot het malen van kermiskoersen, maar ik ben in staat om ook in het grotere werk opnieuw mee te draaien. Ik wil dan ook zo snel mogelijk opnieuw prof worden in een team waarin ik een internationaal programma kan rijden."
BK tijdrijden
"Mijn grote doel is het BK tijdrijden bij de profs. Daarvoor moet ik eerst prof worden, maar dat zal me lukken. Vorige week zat ik met manager Paul De Geyter aan tafel. Ik verwacht nu snel een oplossing of een voorstel van Cinelli-Down Under. Lukt het niet, dan word ik prof zonder Cinelli. Er zijn een tweetal Belgische continentale teams die geïnteresseerd zijn." |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 20-06-2009 20:22:52 |
|
|
Site Admin

|
VDB was aangekomen om 15u40 en moest starten in de 2de reeks. In feite werden ze ingedeeld in meerdere groepen en moesten ze zich plaatsen voor de finale. Frank reed eerst een opwarmronde. Hij voelde zich goed. Intussen werd reeks 1 gewonnen door Davy Commeyne.
In de tweede reeks reed VDB de eerste 4 ronden op kop en reed hij ze allemaal aan flarden. Frank bepaalde de koers. Op half koers waren ze nog met 2. Frank en Jens Debuscher. Er bleven nog 3 ronden over toen VDB moest lossen. Hij werd 2de op 10 sec maar hij was al zeker van de finale.
Om 19u30 begon de finale. VDB was in de 5de positie. Na 6 ronden zat Frank nu in 3de positie. Er bleven nog 5 ronden van 2 kilometer te gaan en Frank reed altijd vooraan, nu als 4de. In de laatste ronde deed VDB moeite en zat in 3de positie achter 2 renners van Dadizele. David Commeyne won voor Jens Debuscher en Frank bereikte nog het podium met een derde plaats.
verslagje op VDB zen site, ze vroegen om de oorspronkelijke tekst wat aan te passen in beter nederlands dus heb ik da maar gedaan  |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 24-06-2009 16:25:48 |
|
|
Site Admin

|
Momenteel is hij in de tegenaanval op 3renners in de koers Halle-Ingooigem samen met andere renner  |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 05-07-2009 14:13:38 |
|
|
Site Admin

|
De foto's staan op zen site  |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 08-08-2009 08:16:42 |
|
|
Site Admin

|
VDB rijdt niet meer voor Cinelli-Down Under
Frank Vandenbroucke is 'mensenhandel' beu
Frank Vandenbroucke verscheen gisteren in een zwart-wituitrusting aan de start in Zemst-Elewijt. Het pakje van Cinelli-Down Under wil hij niet meer dragen. Nooit meer. 'Het is genoeg geweest met die mensenhandel', zegt een boze VDB, die het denycriterium won.
Frank Vandenbroucke (34) voelt zich misbruikt door het management van zijn team. 'Míjn team? Ik heb nooit iets getekend, laat staan ooit iets gekregen. Gelukkig had ik nog een spaarpotje. Anders had ik het nooit uitgehouden. Ze hebben me gewoon acht maanden aan het lijntje gehouden met cafépraat, of nog erger. Daarom deze witte broek en zwarte trui. Om te zeggen dat ik niet langer met me wil laten sollen. Mijn geduld is op. Ik heb pakken publiciteit gemaakt voor niks. Alleen Tom Boonen scoort beter bij het Belgische publiek dan ik.'
VDB trok naar de combinatie van Cinelli en Team Down Under zonder directe looneisen. Evenmin trouwens als Nico Mattan, die er ploegleider werd. Alleen Bert Roesems mocht er rekenen op een maandloon. Er werd hen wel voorgehouden dat die situatie niet voor eeuwig was. Er zouden wel sponsors toehappen om ook hen niet met lege handen te laten. Het moet gezegd dat Vandenbroucke zich opvallend kranig hield, tot verrassing van velen. Geen blessures, geen opstootjes, geen toestanden meer. 'Iedereen moet toegeven dat ik weer op het rechte pad ben', stelt hij trots vast. Voor onze krant maakte hij tijdens de Tour een dagelijkse column die zeer werd geapprecieerd en in de criteriums is hij weer een vaste en graag geziene klant. 'Ik laat me omringen door profs en nu wordt het meer dan tijd dat ik dat ook van mezelf kan zeggen. Ik kan er niet bij dat ze na al die maanden nog altijd geen 15.000 euro hebben gevonden om me een contract aan te bieden.'
Frank Vandenbroucke wil op 15 augustus starten in het nationaal tijdritkampioenschap in Saint-Ghislain. Bij de elite mét contract dan wel. Vandaar de timing van zijn actie. 'Ik wil er bij zijn, en laten zien wat ik kan, zo simpel is het.'
bron: het nieuwsblad online
slimme zet en hopelijk hapt er nu snel een grote ploeg toe zoda hij het BK tijdrijden kan rijden |
|
|
Terug naar boven |
|
Junta |
Geplaatst: 08-08-2009 08:48:27 |
|
|
Site Admin

|
moest in een ploeg hebben ik gaf hem direct een contract! |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 16-08-2009 19:46:41 |
|
|
Site Admin

|
http://www.sporza.be/permalink/1.581347
weer jammer dat hij dit moet meemaken.. Dat Lefevre hem nog maar eens kans geeft
op zijn forum is er iemand die heel goed nieuws blijkt te hebben, maar nog niets mag zeggen, we gaan naar het schijnt enorm verschieten  |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 20-08-2009 17:51:00 |
|
|
Site Admin

|
Frank Vandenbroucke heeft aan zijn avontuur bij Cinelli een financiële kater overgehouden. Om wat bij te verdienen gaat Vdb dan maar aan de slag als pr-man bij een aannemersbedrijf.
Vandenbroucke werkt vanaf nu deeltijds voor de marketingafdeling van de Group Delrue uit Ichtegem. Dat schrijft De Krant van West-Vlaanderen.
"Ik word een soort ambassadeur van het bedrijf. Toch blijft koersen nog een paar jaar mijn prioriteit", zegt Vandenbroucke.
"Ik had graag een grote sponsor gevonden om een eigen wielerploeg op te starten, maar dat is jammer genoeg niet gelukt. Ik heb niet getwijfeld toen ik deze kans kreeg." |
|
|
Terug naar boven |
|
stijn |
Geplaatst: 26-08-2009 09:52:08 |
|
|
Prof

|
Wielrenner Frank Vandenbroucke heeft maandagnacht zijn Mercedes in de prak gereden tegen een betonnen duiker in het Oost-Vlaamse Michelbeke, een deelgemeente van Brakel. Daarna probeerde Vandenbroucke nog te vluchten, maar hij slipte en knalde tegen enkele muurtjes. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.
Het ongeval gebeurde gisterenochtend rond halfdrie, vertelt een ooggetuige in Het Laatste Nieuws: "Ik lag in bed toen ik een auto van ver met gierende banden hoorde afkomen. Ik dacht: dit loopt slecht af. En jawel: meteen daarna hoorde ik een enorme klap. Ik zag dat een witte Mercedes hier op de hoek van de straat tegen een duiker was geknald. De chauffeur gooide zijn versnelling in achteruit en probeerde weg te komen. De auto scheurde rechts de straat in maar was zo zwaar beschadigd aan het wiel en het chassis, dat hij niet meer te besturen was. Eerst knalde hij nog tegen twee muurtjes, om na een vijftigtal meter stil te vallen."
Vergunning kwijt
Vandenbroucke, die ongedeerd bleef, werd meegenomen naar het politiekantoor voor verhoor. Er werd een proces-verbaal opgemaakt. Zijn Mercedes heeft zware averij opgelopen en moest worden weggetakeld.
Eerder deze week raakte ook al bekend dat Vandenbroucke zijn vergunning kwijt is. Hij werd door de internationale wielerunie UCI geschrapt als lid van Cycling Team Cinelli-Down Under en kan voorlopig niet deelnemen aan officiële wedstrijden. (hlnsydney)
http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/981007/2009/08/26/Frank-Vandenbroucke-rijdt-zijn-Mercedes-in-de-prak.dhtml
nen topsporter hoort om half3 in zijne nest te liggen  |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 26-08-2009 10:06:12 |
|
|
Site Admin

|
me het slechte nieuws zijn ze er wel allemaal ze tss |
|
|
Terug naar boven |
|
stijn |
Geplaatst: 26-08-2009 10:19:40 |
|
|
Prof

|
dkay schreef: me het slechte nieuws zijn ze er wel allemaal ze tss
aangezien de fans enkel het positieve nieuws verkondigen....
helaas jongens, er valt over VDB meer negatief nieuws te vertellen dan hoogstaande prestaties |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 27-08-2009 18:03:04 |
|
|
Site Admin

|
de Mercedes van Frank
- waarschijnlijk is de aanrijding het gevolg van een klapband
- vooraan is er enkel schade door de aanrijding van een duiker of betonblok dus later GEEN muurtjes geraakt ( geen schade aan de zijkant )
- het is onmogelijk dergelijke auto brussk af te remmen
- het is onmogelijk een auto met een klapband rechtdoor te sturen , in dit geval trekt de auto naar de linkerzijde
- het is onmogelijk met zo een gehavende auto vluchtmisdrijf te plegen
Tot zover de technische uitleg van een garagist met 35 jaar ervaring.
De journalist die het artikel schreef pronostikeert er dus op los en heeft geen enkele kennis van de gevolgen van een aanrijding.
gelezen op zijn forum, wat HLN weer schrijft is er dus weer flink over  |
|
|
Terug naar boven |
|
Manusrex |
Geplaatst: 27-08-2009 18:05:02 |
|
|
Moderator
|
dat gij HLN zelfs nog leest.. na die hun farce met quickstep vind ik da de grootste schijtkrant die er is. |
_________________ ABT 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 + Eerste inwoner Duizend Appels (2009, 2010, 2011)
 |
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 28-08-2009 07:11:02 |
|
|
Site Admin

|
VDB is weer coureur
Frank Vandenbroucke staat zaterdag aan de start in het dernycriterium van Meulebeke. VDB - gedomicilieerd in Steenhuize-Wijnhuize - vroeg gisteren een nieuwe vergunning aan bij de Oost-Vlaamse afdeling van Wielerbond Vlaanderen. 'Vrijdag kan hij die afhalen in Brussel', bevestigt Marcel Hertecant, voorzitter van de afdeling. Nadat hij zijn vergunning kwijtraakte door de breuk met Cinelli, is VDB nu officieel dus weer amateur, zij het wel op individuele basis.
'Ik werk nog altijd als vertegenwoordiger voor de firma Delrue, maar coureur zijn blijft het hoofddoel', zei Vandenbroucke gisteren aan de telefoon. 'Vorige week hoorde ik van de UCI dat ik niet verbonden ben aan Cinelli (de UCI oordeelde dat er geen bindende overeenkomst bestond tussen de ploeg en de renner, red.) . Daarop vroeg ik een nieuwe vergunning aan, want ik wil zo snel mogelijk weer koersen. Zaterdag sta ik in Meulebeke aan de start in een neutrale trui. Ondertussen zoekt mijn manager Paul De Geyter naar een nieuwe werkgever. Liefst een volwaardige ploeg, maar als dat niet lukt, staan er een viertal privé-sponsors klaar.' Onder meer renovatiebedrijf John Saey en bouwfirma Deschacht zijn geïnteresseerd.
Op maandag 7 september is VDB alvast de blikvanger op het dernyfestival in Wetteren. Daarna hoopt hij ook nog enkele koersen op hoger niveau te rijden. Zo wil nonkel en wedstrijdorganisator Jean-Luc Vandenbroucke hem graag aan de start van de Franco-Belge (1-4/10). 'Daar start een Belgische selectie', zegt VDB. 'Jean-Luc probeert daarin een plaatsje voor mij te versieren. Zolang ik individueel renner ben, is dat in principe geen probleem.
 |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 09-09-2009 19:52:38 |
|
|
Site Admin

|
Zus van VDB: 'De rust is eindelijk terug'
Sandra Vandenbroucke praat voor het eerst over 'kleine broertje' Frank
Ze rookten samen stiekem hun eerste sigaret. Ze deelden vijftien jaar de jeugdkamer, en lief en leed. Voor het eerst praat Sandra Vandenbroucke (37) over haar twee jaar jongere 'kleine broertje' Frank, tien jaar geleden God in Luik-Bastenaken-Luik.
Op het dorpsplein van Ploegsteert staat een standbeeld. 'A nos héros.' Voor onze helden, een hommage aan de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog. Het bronsgegoten aandenken zou evengoed ter ere van Frank Vandenbroucke kunnen zijn - de bekendste inwoner van het dorpje, dat zich tegen de Franse grens aanschurkt. Vandenbroucke, zowel held (een van de meest klasrijke Belgische renners ooit) als slachtoffer (van zijn 'stommiteiten').
Des bêtises. Het woord valt vaak tijdens het gesprek in Hostellerie de la Place, de taverne op het dorpsplein waar Frank Vandenbroucke opgroeide. Maar ook het woord hoop , nu het sinds zowat een jaar weer goed lijkt te gaan met VDB. De voorzichtige wederopstanding. Sandra Vandenbroucke, VDB's oudste zus, herademt.
Hoe was het opgroeien met je broer?
'We hebben heel veel tijd samen doorgebracht. Papa was niet veel thuis (hij was eerst wielrenner, daarna mecanicien, red.) , mama was veel bezig met het restaurant. Hun werk slorpte veel van hun tijd op. Dat vonden we ook niet erg. We hebben ons heel goed beredderd, op onze manier. We hadden een gelukkige jeugd. We hebben nog een jongere zus. Samantha is veertien jaar jonger dan ik, dus Frank en ik trokken het meest met elkaar op. We hebben zelfs dezelfde kamer vijftien jaar lang gedeeld.'
Anders gezegd: jullie hebben veel geheimpjes gedeeld.
'Bwah, we hebben, net zoals iedereen, jeugdzonden begaan.'
Ah?
'( lacht hard ). Allez , dat kan ik toch niet vertellen. Dan mogen we misschien niet meer binnen bij mama en papa.'
Eén anekdote volstaat.
'Moet ik dat echt verklappen? Allez, eentje dan. Stiekem rookten we sigaretten op het kerkhof, hier achter de hoek. ( mama Vandenbroucke komt even langs. Tegen haar dochter: 'geen bêtises vertellen, hé' ).'
Was je ook zo sportief als je broer?
'We gingen naar dezelfde atletiekclub. Maar ik was niet zo toegewijd als Frank.'
Waarop mama: 'Je moet jezelf niet onderschatten. Je bent toch kampioene van België geweest bij de jeugd?'
'Ja, maar toch. Ik had niet de wil om tot het uiterste te gaan, niet zoals Frank. Franks oudste dochter, Cameron, heeft dat bijvoorbeeld weer wel. Ze lijkt als twee druppels water op hem. Ik was ook met andere dingen bezig, als verliefde puber ( lacht ). Frank was enorm gefixeerd op zijn grote doel. Al toen hij klein was, zei hij: ik wil een groot coureur worden . Dikwijls zei hij op school: die lessen kunnen me niets schelen, ik rijd later toch met de fiets . Ook al was hij op dat moment Belgisch atletiekkampioen, in zijn hoofd was hij al bezig met de koers. En nu begint ook mijn zoontje, Franklin, zo te denken. Hij doet ook aan atletiek, maar steeds meer begint hij te praten over de koers. Maar steeds meer ben ik dat wielrennen wat beu.'
Waarom?
'Je had papa. Je had Frank. Je hebt Sébastien, mijn man (Sebastien Six is eliterenner zonder contract, red.) . En nu Franklin? En jullie zien toch ook wat er allemaal gebeurt in het wielrennen? Met dat woord dat iedereen toch zo moeilijk durft uit te spreken.'
Denk je daar dan aan als moeder?
'Ja, en veel. Weet je, Franklin heeft nogal wat idolen. Zijn peter Frank uiteraard. En de Schleck-broertjes. Weet je, hoe later hij met wielrennen begint, hoe beter.'
Was dat misschien het probleem van Frank, dat hij te vroeg in het wielrennen is gestapt?
'Neen. Er zijn andere problemen gekomen, hein .'
Hoe heb je die bergen en dalen beleefd als zus?
'Soms was het moeilijk, dat geef ik toe. Als zus probeer je die zwarte vlekken te vergeten. Zoals die keer dat hij zomaar in zijn huis met een geweer begon te schieten. Toen we hem, nadat we ongeruste telefoontjes van vrienden kregen, belden en hij zei: alles gaat goed, laat me met rust . Voor mama was het veel erger dan voor mij. Ik heb tenslotte mijn familie, mijn man, mijn kindjes, mijn werk. Als mama lijd je daar mee onder. Dat merkte je ook. Als het goed ging met Frank, ging het goed met mama. Als het slecht ging, ging het veel minder goed met mama. Papa hield die dingen meer voor zichzelf.'
Zoals Frank.
'Ja, een beetje. Zo heeft Frank met mij haast nooit gepraat over zijn problemen. Ja, één keer.'
En zeggen dat hij tien jaar geleden Luik-Bastenaken-Luik won. Waar was je toen?
'Ik vergezelde mijn man, die een amateurwedstrijd reed. Ik had een klein tv'tje meegenomen: ik had een voorgevoel. Ik heb de koers in de wagen gevolgd, met mijn zoontje. We hebben beiden geweend: ik omdat mijn broer had gewonnen, mijn zoontje omdat hij zijn mama zag wenen. Ik ben uit de wagen gesprongen, en toen Sébastien passeerde, schreeuwde ik hem toe: Frank heeft gewonnen . En Sebastien won ook. Toen ik je hoorde, voelden mijn benen ineens veel beter aan , zo zegde hij. Het was een van de eerste zeges van mijn man.'
Na Luik-Bastenaken-Luik volgde tien jaar met veel miserie. Is dat het lot?
'Neen. Ik geloof niet dat iemand voorbestemd is voor geluk of ongeluk.'
Hoe zie je zijn toekomst?
'Eerlijk, ik geloofde nooit dat hij opnieuw zou koersen. Op een gegeven ogenblik heb ik tegen papa gezegd: het is gedaan voor Frank . En dan kwam afgelopen winter. Plots begon hij mij weer te bellen. 's Morgens vroeg. Je moet weten: als Frank belt, gaat alles goed met hem. Als hij niets van zich laat horen, is er iets mis. Zoals het spreekwoord geen nieuws, goed nieuws , maar dan het tegenovergestelde. Als hij zijn telefoon niet opneemt, ben ik altijd ongerust. Dan bel ik snel naar papa: en, vandaag al Frank gehoord ? Als hij ja zegt, heradem ik.'
'Van de winter heeft hij bijna elke dag gebeld. Dat is een goed teken. Hij is ook veel in België, hier in de buurt, gebleven om te trainen. Dat wil ook wat zeggen: als het slecht gaat, verbergt hij zich voor zijn papa, anders duikt hij veel op. Hij ging ook trainen toen het van de winter koud was. Ook dat is enorm hoopgevend. Dat hij ooit nog de Ronde van Vlaanderen of Luik-Bastenaken-Luik zal winnen, daar geloof ik niet meer in. Maar een koers zoals Gent-Wevelgem zou ook al fantastisch zijn. Hij wil in elk geval nog winnen, zelfs met zijn vijfendertigjarige lijf. Als je ziet wat de zevenendertigjarige Rebellin klaarspeelt op de Muur van Hoei.'
Hebben die tien jaar hem veranderd?
'Neen, hij blijft mijn kleine broertje. Mijn superbroertje. Tegenover mij is hij niets veranderd. Ik ben hem overal gevolgd op de koers, van toen hij een klein manneke was. Ik moet soms horen: Frank heeft een mooi huis kunnen bouwen, hij rijdt rond in mooie wagens. Ben je niet jaloers? God, neen. Ik werk bij de Waalse variant van de VDAB, een overheidsdienst voor arbeidsbemiddeling. Ik hou me vooral bezig met opleidingen. En dat doe ik graag, ik ben heel tevreden met wat ik heb.'
Zou je dan geen ster willen zijn zoals Frank?
'Neen. Helemaal niet. Ik herinner me dat ik ooit met Frank naar de Van Damme Memorial ging kijken. Steeds weer kreeg ik papiertjes in mijn hand gestopt. Of Frank geen handtekening zou kunnen zetten? Ik wilde naar de 100 meter kijken, maar dat duurt maar tien seconden. Ik heb ze niet gezien, want ik moest een papiertje aan Frank geven. Dat is niet leuk als je nergens kunt komen zonder overdonderd te worden. Voor Frank ligt dat misschien anders, hij kan daarmee omgaan. Meer nog, hij heeft die aandacht nodig om te kunnen presteren. Ik ben liever discreter.'
Franklin, haar zoontje, komt terug van de dokter, met een pleister op zijn aangezicht na een ongelukje op school. Of hij later ook wil koersen? Franklin: 'Ik ga voorzichtig beginnen. En dan plots, poef, vlammen. Zoals peter Frank.' Zijn mama lacht. Franklin: 'Maar fratsen zoals peter Frank zal ik niet uithalen.' Sandra Vandenbroucke: 'De rust in dit huis is eindelijk teruggekeerd. Sinds een jaar gaat het de goede kant op. Maar de angst is nog gebleven. Dat is normaal, na alles wat er is gebeurd.' |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|
|