Koersforum
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Wedstrijden  ~  Elite zonder contract en beloften

stijn
Geplaatst: 08-03-2012 10:35:32 Reageren met citaat
Prof Prof
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 1153
Het koersseizoen is ondertussen weer op gang gefloten, we zijn weeral klaar voor 7maand koersplezier.

Dit jaar zal ik de kleuren van Aliplast verdedigen. Een ploeg met heel wa sterke renners dus het zal afwachten worden of we iedereen op dezelfde lijn krijgen en elkaar niet voor de wielen rijden.
Qua materiaal en kledij is het in ieder geval top: Abnormaal veel kledij (van alles 2 à 3 stuks, en zelfs een tijdritpak) en ook de fiets voldoet helemaal aan de eisen (heel stijf en aerodynamich) en ook de spinergy-wielen bollen perfect.

De winter kon nie beter verlopen: veel kilometers kunnen maken en op het perfecte moment richting Spanje kunnen vertrekken om de laatste voorbereidingen te kunnen treffen. Het resultaat is de inspanningstesten was dan ook ruimschoots volgens de verwachtingen.

Enig minpunt is dat ik al 3maand sukkel met pijn in de nek die maar blijft aanhouden, volgende week worden er scans genomen om te kijken of het zou gaan om een nekhernia of facet compressie. Da zou natuurlijk een serieuze streep door de rekening zijn.

Zondag start ik in de "omloop van het waasland". Een 1.2 koers over 193km in en rond het waasland. Gisteren de parcourswijzer gekrijgen en het zouden 3 grote rondes tussen Lokeren en Sinaai zijn en daarna plaatselijke rondjes in Stekene. Tijdens de 3lussen passeren we telkens in sinaai via Hulstbaan-dries-edgartinelstraat-helsvuur-stenemuur-hondsnest-neerstraat-zwaanaarde-eksaarde.
Veel kasseien dus het zal vooraan koersen worden ofwel heel hard afzien
Profiel bekijken Stuur privébericht
Desiderius
Geplaatst: 08-03-2012 11:42:30 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
dju ben op weekend in een soort centerparks in Nederland, dus zal het nie kunnen zien.. veel succes!

_________________
ABT 2005, 1e Sinaai inwoners 2010, ABT 2011

www.gebroedersverlee.webs.com
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
stijn
Geplaatst: 12-03-2012 12:40:20 Reageren met citaat
Prof Prof
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 1153
Omloop van het Waasland is goed verlopen.
De eerste 80km diep in de buik van het peleton gezeten en vooral aan eten/drinken gedacht. Die eerste 2uur waren het hoofdzakelijk lange rechte stukken met een 10-tal kasseistroken waaronder de Holleweg in Lokeren (3x) die echt enorm slecht liggen Rolling Eyes .

Tijdens de plaatselijke rondjes reden er verschillende groepjes weg, ik kon uiteindelijk met een 10-tal anderen nog de sprong maken en op na 15Okm konden we aansluiten bij alle voorgaande groepjes die waren samengesmolten. 9renners waren er ondertussen weggereden en die zouden ook voorop blijven. Wij reden met een 70-tal renners voor plaats10.

In de laatste ronde mijne enigste overgebleven ploegmaat naar voor gebracht voor de spurt en mij dan op 3km van het einde aan de kant gezet en gwn in onze groep binnengereden naar de 6Oste plaats (2OOdeelnemers).

Tevreden dat ik zo vroeg op het seizoen (nog maar 1wedstrijd in de benen) een koers van bijna 200km tot een goed einde kon brengen en kan finishen zonder compleet van de kaart te zijn, hoewel de beentjes toch redelijk pijn deden op het einde.

De komende maand zijn er geen schone koersen, dus ff een beetje afbouwen en toewerken naar de maand april met op 9april de koers in Nieuwkerken (als ik verlof kan krijgen op mijn vakantiewerk), daarna volgen de koersen zich in sneltempo op.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Desiderius
Geplaatst: 12-03-2012 22:20:49 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
Cool

sjik!

_________________
ABT 2005, 1e Sinaai inwoners 2010, ABT 2011

www.gebroedersverlee.webs.com
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
stijn
Geplaatst: 26-03-2012 19:25:07 Reageren met citaat
Prof Prof
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 1153
Ondertussen weeral 2koersen achter de rug.
Vorige week in Stekene met 150 anderen gekoerst. Heel nerveuze bedoening en das nie echt mijn ding, dus ofwel helemaal achteraan gezeten ofwel helemaal vooraan.
De eerste 2ronden helemaal vanachter gezeten, om dan in 1x het ganse lint voorbij te rijden en direct te demarreren. Heel lang met 8man voorop gereden maar op 30km van het einde gegrepen en gwn laten bollen in de massaspurt: 80ste plaats.

Gisteren met 130man aan de start in Sint-laureins op het meest basic parcours dat er bestaat: gwn 1 groot vierkant op smalle baantjes in de open velden van de polders. Vanaf de start alles op het lint en waaiervorming zoals ik het nog nooit heb meegemaakt. De eerste 60km op den boord gehangen en vooral bezig geweest met het passeren van renners die eruit werden gewaaid opt kantje. Halfweg was er nog 55man in koers (groepje van 10, groepje van 15 en ik in een groepje van 30). Het bleef steeds knokken om in de waaier te blijven en niet vanachter te verzeilen. Bij het ingaan van de laatste ronde solo weggereden uit mijn groepke en kunnen standhouden: 26ste plaats.
Dit soort koersen heb ik echt wel nodig om die extra procenten erbij te krijgen tegen begin mei.

Zaterdag richting Zele, daarna 2weken vakantiewerk dus zal het een beetje puzzelen worden, om daarna wss via een 4daagse rittenwedstrijd in de ardennen klaar te zijn voor de maand mei.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Desiderius
Geplaatst: 26-03-2012 20:47:27 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
jawadde zalig Wink

_________________
ABT 2005, 1e Sinaai inwoners 2010, ABT 2011

www.gebroedersverlee.webs.com
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
stijn
Geplaatst: 24-04-2012 18:16:12 Reageren met citaat
Prof Prof
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 1153
Ondertussen zijn we weer een paar weken verder dus tijd voor een kleine update:

Nieuwkerken: 11e
Zelzate: 17e
Sint-Gillis-Waas: 16e
Laarne-kalken: 21ste

De conditie blijft in stijgende lijn gaan, in bijna alle koersen probeer ik mee te springen in één of andere vlucht om zo verder op te bouwen naar het "echte" werk.

Dit weekend rijd ik zondag het provenciaal kampioenschap in Schelderode, dinsdag trekken we richting Hoboken om nog eens tussen de profs te rijden in de 1mei-prijs. Dit zou de ideale voorbereiding moeten zijn om op 7mei echt 100% te zijn in de koers hier in Sinaai.
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 9 van 9
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum