Koersforum
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  De veldrijders  ~  Niels Albert

Desiderius
Geplaatst: 04-08-2009 11:31:36 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
Veldrijder Niels Albert liet zich afgelopen weekend opmerken in de Ronde van de Elzas, een rittenkoers van tweede categorie. Albert won zondag de slotrit met aankomst op de Ballon d'Alsace. Moet hij niet denken aan een wegcarrière? "Ik ben er niet mee bezig", zegt Albert.


De slotrit van de Ronde van de Elzas was een zware rit in de Vogezen met de Platzerwasel, de Hundsrück en de finish boven op de Ballon d'Alsace.
Belga
"Op de slotklim sprong ik naar een kopgroep van vier renners en ik reed ze daarna uit het wiel", zegt Albert in Gazet van Antwerpen en Het Laatste Nieuws.
"Ik geef toe dat het deelnemersveld in de rittenkoers niet super was, maar je krijgt geen enkele overwinning cadeau", vertelt de wereldkampioen veldrijden. Albert had al een rit gewonnen en werd bovendien vierde in de eindstand.
Moet Niels Albert het veld dan niet inruilen voor de weg? "Ik weet het niet en ik ben er ook niet mee bezig", zegt Albert. "Ik ben veldrijder in hart en nieren en wil mijn regenboogtrui tonen."


De manager van Niels Albert, Christoph Roodhooft, denkt wel aan een wegcarrière voor zijn poulain. "Zoals Sven Nys de laatste jaren is uitgeweken naar het mountainbiken, sluit ik niet uit dat Niels een ommetje naar de weg maakt."
Belga
"Ik weiger boude voorspellingen te doen, maar Niels is zeker een toprenner", zegt Roodhooft in Het Laatste Nieuws. "Hij klopte eerder dit jaar Vogondy in een tijdrit en versloeg in Dentergem Nuyens en De Waele."
"Niels is geen klimmer zoals Jurgen Van den Broeck. Maar als hij er zich op toelegt kan hij met de besten wedijveren op hellingen van zeven of acht kilometer."
"Zijn ideale terrein? Geen grote ronde, maar wel klassiekers als de Waalse Pijl of Luik-Bastenaken-Luik. Maar nog eens, dat is verre toekomstmuziek", zegt Roodhooft.




jammer dat het niet te combineren valt Wink
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Desiderius
Geplaatst: 21-12-2009 17:26:59 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
Niels Albert was een van de genomineerden om Sportman van het Jaar te worden. Hij moest het afleggen tegen Philippe Gilbert, maar kon daarmee leven. Ondertussen worden zijn wegplannen reëler.


Tijdens het Sportgala stak Albert niet onder stoelen of banken dat hij graag in het veld rijdt, maar dat een overstap naar de weg aanlokkelijk is.
"Als ik kan kiezen tussen de Ronde van Lombardije of het WK veldrijden winnen, dan kies ik voor Lombardije", begreep Albert de mensen die Gilbert als Sportman verkozen.
"Ik wil zelf ook een klassieker op de weg winnen. Ik besef dat ik dan het veld moet laten schieten. Als ik het goud zou veroveren op het WK 2012 in Koksijde, dan zal ik toch mogelijk beslissen om op de weg te gaan koersen."
Philippe Gilbert krijgt er dan een concurrent bij. "We hebben al enkele keren samen gefietst en hij heeft een mooie positie op de wegfiets. Hij moet het aankunnen", zegt Gilbert.


hij zou het idd zeker aankunnen op de weg, zou wel jammer zijn voor het veldrijden

_________________
ABT 2005, 1e Sinaai inwoners 2010, ABT 2011

www.gebroedersverlee.webs.com
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
stijn
Geplaatst: 21-12-2009 17:47:53 Reageren met citaat
Prof Prof
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 1153
in het veld is hij een wereldtopper, en da kan hij op de weg niet worden, bovendien denk ik da hij in het veld meer geld kan verdienen.

maar hij heeft wel de kwaliteiten om op de weg zijn mannetje te staan, hoewel ik betwijfel of hij echt grote klassiekers kan winnen (er is nog een heel groot verschil tss die rit in de ronde van belgie van 200km en de ronde van vlaanderen van 260km)
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonas
Geplaatst: 22-12-2009 11:21:16 Reageren met citaat
Junior Junior
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 451
Ge moogt nie vergeten dat die ronde van Belgie gewoon een voorbereidingskoers was e, hij zat daar me de gedachten van te schitteren in de winter, op dat moment nog een 5-6 tal maanden later..
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
stijn
Geplaatst: 02-02-2010 20:07:03 Reageren met citaat
Prof Prof
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 1153
Niels Albert zou er volgens het weekblad Story minstens zes minnaressen op nahouden en daarmee topgolfer Tiger Woods achternagaan. Twee meisjes, en als we ze mogen geloven zijn er nog minstens vier 'slachtoffers', beweren in de editie van deze week dat zij regelmatig de lakens hebben gedeeld met de uittredende wereldkampioen veldrijden. Dát terwijl hij een relatie heeft met Chantal. Albert ontkent in alle toonaarden.

"Die verhalen doen al heel lang de ronde", zegt hij in Story. "Ik til er dan ook niet zwaar aan, want ik ben in de eerste plaats een sportman. Dat ze me gewoon mijn job laten doen." Volgens de vrouwen in kwestie begon Albert al naast de pot te plassen toen hij nog bij zijn vorige vriendin Ellen was. Intussen zou ook zijn nieuwe wederhelft Chantal al enkele keren in de maling zijn genomen. "In totaal zijn we met zes meisjes", klinkt het bij één van de anonieme minnaressen. (dea)

jongejonge, die wijven van tegenwoordig zijn toch echt nie te schatten Rolling Eyes
eerst me wa bekende kerels in de koffer duiken en er dan zoveel mogelijk geld en publiciteit proberen uit te halen...
Profiel bekijken Stuur privébericht
Desiderius
Geplaatst: 23-09-2010 20:55:51 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
jammer genoeg maand buiten strijd Confused

_________________
ABT 2005, 1e Sinaai inwoners 2010, ABT 2011

www.gebroedersverlee.webs.com
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Desiderius
Geplaatst: 15-11-2011 19:37:00 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
http://www.gva.be/nieuws/sport/wielrennen/aid1092056/niels-albert-aangereden-tijdens-training.aspx

das minder Confused

_________________
ABT 2005, 1e Sinaai inwoners 2010, ABT 2011

www.gebroedersverlee.webs.com
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Manusrex
Geplaatst: 16-11-2011 11:50:20 Reageren met citaat
Moderator Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2038
ideaal voor zijn wk wel, maar klote voor de cross en de spanning

_________________
ABT 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 + Eerste inwoner Duizend Appels (2009, 2010, 2011) Cool
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum