Koersforum
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Meer  ~  Mountainbikewedstrijden

MFC1885
Geplaatst: 15-07-2009 20:59:42 Reageren met citaat
Junior Junior
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 204
Ik ben afgelopen zaterdag voor de eerste keer naar een mountainbikewedstrijd gaan kijken en ik was echt wel verbaasd hoe zwaar zo'n wedstrijd is. Ik heb er daar serieus zien afzien.
Ik had dan ook niet de eerste de beste wedstrijd uitgekozen, nl. het EK in Zoetermeer. Het is misschien niet het zwaarste parcours, maar met de combinatie van de duur van zo'n wedstrijd, is het toch niet te onderschatten.

Ik vond het zo leuk dat ik komend weekend weer naar het mountainbiken ga kijken. De nationale kampioenschappen staan komend weekend op het programma. BK Malmedy arrow http://www.malmedybike.be/crbst_0.html en NK Margraten arrow http://www.nk-mountainbike-margraten.nl/index.php?PageID=1
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Desiderius
Geplaatst: 15-07-2009 21:04:21 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2537 Woonplaats: sinaai
Idd een heel zware sport, je hebt er echt alles voor nodig, kracht, techniek, snelheid,..
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
MFC1885
Geplaatst: 15-07-2009 21:30:51 Reageren met citaat
Junior Junior
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 204
... ik was ook verrast door het feit, dat er in tegenstelling met bv. het veldrijden, er ook tijdig geëten en gedronken moet worden tijdens de wedstrijd. En zelfs al van bij het begin van de wedstrijd.
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Manusrex
Geplaatst: 05-09-2009 07:58:10 Reageren met citaat
Moderator Geregistreerd op: 29 Okt 2008 Berichten: 2038
Vanmorgen was het WK op tv, Nys was heeel goed gestart maar de laatste 2 ronden jammer genoeg compleet weggezakt, uiteindelijk was ie 15e ofzo..

De strijd om de titel was echt nog spannend, Schurter ofzoiet klopte in de laatste ronde Absalon Smile

_________________
ABT 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 + Eerste inwoner Duizend Appels (2009, 2010, 2011) Cool
Profiel bekijken Stuur privébericht
MFC1885
Geplaatst: 07-05-2011 13:38:45 Reageren met citaat
Junior Junior
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 204
Nu de voorjaarsklassiekers op de weg zowat achter de rug zijn, neem ik weer geregeld een kijkje bij het mountainbiken. Zo ontdekte ik onlangs in NL de Dyna-Sys MTB Topcompetitie. Een paar weken geleden ben ik naar de eerste wedstrijd in Nieuwkuijk geweest. Daar viel het parcours mij een beetje te licht uit om van spectaculaire wedstrijden te kunnen genieten. Maar de volgende wedstrijden zouden zwaardere parcours te bieden hebben. Hierdoor ga ik morgen eens kijken in Havelterberg.

Link: http://www.dynasysmtbtopcompetitie.nl/
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Koersforum  ~  Meer
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum