Koersforum
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Andere  ~  Sportvasten

MFC1885
Geplaatst: 23-03-2011 22:18:15 Reageren met citaat
Junior Junior
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 204
Ik las in de recentste Wielermagazine een artikel over sportvasten en ik ben eigenlijk eens benieuwd wat renners als jullie daarover denken. Is dit een goede manier om je conditie te verbeteren?

Het artikel kan je lezen op arrow http://www.sportvasten.nl/sv/downloads/sportvasten_artikel_wielermagazine.pdf
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
stijn
Geplaatst: 24-03-2011 08:14:45 Reageren met citaat
Prof Prof
Geregistreerd op: 22 Mei 2009 Berichten: 1153
Interessant artikel...

Maar het lijkt me wel nie echt gezond voor u lichaam. de stijging van de VO2max is volgens mij vooral te wijten aan de daling van het gewicht (aangezien die waarde is uitgedrukt in mol/kg) en de lichte stijging van de wattages kan perfect het gevolg zijn van de zogenaamde supercompensatie.

4dagen volledig niets eten kan gewoonweg nie gezond zijn Rolling Eyes .
Ik pas zelf wel een systeem toe van tapering-off waarbij ik van maandag tot donderdag (in het geval van koers op zondag) gewone kost eet (veel vis, groenten, fruit en bijna geen suikers) en dan de laatste 2 dagen voor de koers overschakel naar extra veel koolhydraten door het eten van kip met rijst en een extra 4e maaltijd in de vorm van pasta.
Opmerkelijk is wel da ik met serieuze gewichtsschommelingen zit, da varieert van rond de 69kg in het begin van de week tot 73kg net voor de koers.
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Koersforum  ~  Andere
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum