![Nieuw onderwerp plaatsen](templates/NoseBleed/images/lang_dutch/post.gif) < Andere ~ Welke training deed je vandaag? |
Desiderius |
Geplaatst: 10-12-2009 17:51:04 |
|
|
Site Admin
![Site Admin Site Admin](images/ranks/modrank.gif)
|
Claudia schreef: stijn schreef: vorige week
woensdag: zwemmen 60min (om 7u smorgens ![Cool](images/smiles/icon_cool.gif) )
zondag: lsd-training rollen 90min
ZOT
ge moet beetje zot zijn om beter te worden ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
_________________ ABT 2005, 1e Sinaai inwoners 2010, ABT 2011
www.gebroedersverlee.webs.com |
|
Terug naar boven |
|
Den beuker |
Geplaatst: 10-12-2009 18:06:59 |
|
|
Junior
![Junior Junior](images/ranks/Red/rank4.gif)
|
Manusrex schreef: stijn schreef: ik zweer bij de aanpak van 0% intensiviteit voor eind januari
Hier ben ik het nie mee eens.. door nog maar eens om de 2 weken ies richting max hartslag te gaan of net boven omslagpunt ofzo (da moet nie lang zijn he, een paar serieuze spurtjes desnoods) leert uw lichaam nie af van diep te gaan. Ge kunt ommenduur zo nen breden basis leggen da ge helemaal kunt herbeginnen me intensief trainen. Nie da ge mij er volgend jaar nie gaat afrijden maja ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif)
Der is meer dan 0% en max hartslag zenne.5 verschillende HR-zones en trainen volgens Wattage zelfs 7 zones.
Die dan nog eens in verschillende variaties kan ingevuld worden.
't Is zelfs zo dat om een groot aeroob vermogen te ontwikkelen eigenlijk heel veel in de tussenzone moet trainen.
Ook is de belangrijkste basisregel van periodisering een geleidelijke opbouw en dat betekend 5 tot 10% stijging van volume en/of intensiteit met om de 4 weken een stapje terug nemen.
Ik begrijp niet dat vele mensen alleen maar denken dat je een solide basis kunt leggen door traag te rijden en het logisch vinden dat je in de winter een minder goede conditie moet hebben om beter te worden ![Rolling Eyes](images/smiles/icon_rolleyes.gif) |
|
|
Terug naar boven |
|
Den beuker |
Geplaatst: 10-12-2009 18:30:10 |
|
|
Junior
|
stijn schreef: de verhouding intensiteit rollen vs wegtrainingen is nie 1 : 1
anderhalf uur op de rollen komt heus wel overeen me meer als 2u op de weg....
mijn trainingsliteratuur spreekt zelfs van een lsd-training op de rollen vanaf 30à45min.
ik kan u verzekeren da ge na 2u op de rollen echt wel serieus getraind hebt!
ik zweer bij de aanpak van 0% intensiviteit voor eind januari;
vanaf half februari daarentegen..... ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif)
Ik heb er mijn lectuur nog eens op nagelezen, Lsd trainingen worden uitgevoerd in zone 2 (rond 80% v.h. OP of onder de aerobe grens)en hebben als doel de oxidatie van vetzuren te verbeteren zodat je uiteindelijk "zuiniger" gaat fietsen.
Aangezien de eerste 30min er hoofdzakelijk koolhydraten verbrand worden en daarna pas progressief vetzuren worden aangesproken is het dus niet efficiënt van de LSD trainingen te doen van minder dan 60 minuten.Ze dragen nikske bij en zijn gewoon "aangename tijdvulling" (voor zover ge 1,5u op rollen rijden leuk vind)
Men spreekt zelfs van trainingen in de orde van 2 tot 5 maal de wedstrijdafstand.
Of ge nu op de rollen aan HR135 of buiten aan HR135 fietst, qua gevoel zal dat wel intensiever zijn maar voor het lichaam en de spieren gaat dat juist dezelfde belasting zijn.
Opgepast, ik onderschat niet het belang van een LSD training en doe er ook voldoende maar ge moet een koe een koe noemen hé ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) |
|
|
Terug naar boven |
|
Manusrex |
Geplaatst: 10-12-2009 20:12:15 |
|
|
Moderator
|
Den beuker schreef: Manusrex schreef: stijn schreef: ik zweer bij de aanpak van 0% intensiviteit voor eind januari
Hier ben ik het nie mee eens.. door nog maar eens om de 2 weken ies richting max hartslag te gaan of net boven omslagpunt ofzo (da moet nie lang zijn he, een paar serieuze spurtjes desnoods) leert uw lichaam nie af van diep te gaan. Ge kunt ommenduur zo nen breden basis leggen da ge helemaal kunt herbeginnen me intensief trainen. Nie da ge mij er volgend jaar nie gaat afrijden maja ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif)
Der is meer dan 0% en max hartslag zenne.
Da weet ik ook wel he maar ik had geen zin om heel dien boel te typen ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
_________________ ABT 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 + Eerste inwoner Duizend Appels (2009, 2010, 2011)
![](http://img.photobucket.com/albums/v203/Manusrex/mijn%20fotos%20en%20NFSU2/galvezdi0.png) |
|
Terug naar boven |
|
stijn |
Geplaatst: 10-12-2009 22:01:06 |
|
|
Prof
![Prof Prof](images/ranks/Red/rank6.gif)
|
we zullen zien
laat mij ter plaatse in de eerste vrije snelheid en ge krijgt gelijk ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) |
|
|
Terug naar boven |
|
Den beuker |
Geplaatst: 10-12-2009 23:25:28 |
|
|
Junior
|
stijn schreef: we zullen zien
laat mij ter plaatse in de eerste vrije snelheid en ge krijgt gelijk ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif)
"gelijk krijgen" daar gaat het bij mij helemaal niet om.
Ik vertel gewoon mijn persoonlijke ervaring en beperkte kennis en probeer op mijn niveau beter te worden.
Natuurlijk zijn daar nog andere onderdelen zoals talent en leeftijd dus de enige strijd die ik aanga is met mezelf.
Wat voor mij ook belangrijker is, is dat ik de beperkte vrije tijd optimaal kan invullen met nuttige trainingen waar ik beter van ga presteren.
Natuurlijk is 't ook zo dat ongeacht hoe je de trainingen afwerkt, van meer wordt je altijd beter (binnen je eigen grenzen) |
|
|
Terug naar boven |
|
debink |
Geplaatst: 11-12-2009 09:32:17 |
|
|
Aspirant
![Aspirant Aspirant](images/ranks/Red/rank2.gif)
|
Den beuker schreef: Manusrex schreef: stijn schreef: ik zweer bij de aanpak van 0% intensiviteit voor eind januari
Der is meer dan 0% en max hartslag zenne.
0% hartslag... dat is volgens mij de trainingszone van heel het kerkhof
mn ervaring doet me den beuker gelijk geven... trainen begint met het leggen van een stevige basis en werken met die verschillende zones (of dat nu op hartslag of wattage gebaseerd is maakt niet uit) om zo het maximale uit uw eigen fysieke capaciteiten (of talent) te halen. En dat wil dus ook zeggen dat je in de winter redelijk stevig moet bezig blijven. Heel interessante lectuur hierover staat ook in 'basis voor verantwoord trainen' maar ook de boekjes van Paul VDB zullen hetzelfde verhaal vertellen... |
|
|
Terug naar boven |
|
Den beuker |
Geplaatst: 11-12-2009 11:41:48 |
|
|
Junior
|
Om verder te doen:
Gisteren tempointervals gedaan (6X8'+2') en nu vertrek ik voor een duurtrainingske ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
|
Terug naar boven |
|
Jonas |
Geplaatst: 11-12-2009 13:17:08 |
|
|
Junior
|
Amai die LSD trainingen zijn precies wel verslavend |
|
|
Terug naar boven |
|
Manusrex |
Geplaatst: 11-12-2009 20:16:58 |
|
|
Moderator
|
krachttraining op de rollen daarnet, dees weekend nog 2 keer op de weg.. |
_________________ ABT 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 + Eerste inwoner Duizend Appels (2009, 2010, 2011)
![](http://img.photobucket.com/albums/v203/Manusrex/mijn%20fotos%20en%20NFSU2/galvezdi0.png) |
|
Terug naar boven |
|
Den beuker |
Geplaatst: 12-12-2009 18:14:33 |
|
|
Junior
|
Manusrex schreef: krachttraining op de rollen daarnet, dees weekend nog 2 keer op de weg..
Allen gaan rijden daarjuist? |
|
|
Terug naar boven |
|
stijn |
Geplaatst: 12-12-2009 18:50:24 |
|
|
Prof
![Prof Prof](images/ranks/Red/rank6.gif)
|
Den beuker schreef: Manusrex schreef: krachttraining op de rollen daarnet, dees weekend nog 2 keer op de weg..
Allen gaan rijden daarjuist?
hij heeft samen me ons met de sporthal meegereden hoor, alleen zat hij goed verscholen vanachter in het pak
goeie training , aangenaam tempo en weersomstandigheden en bovendien 90km op de teller (wa zeker nie slecht is voor de periode vant jaar) |
|
|
Terug naar boven |
|
Den beuker |
Geplaatst: 12-12-2009 22:25:53 |
|
|
Junior
|
Yep, goeie training.
106km ; 2u30 op aerobe drempel ; 1u in extensieve duurzone. |
|
|
Terug naar boven |
|
Den beuker |
Geplaatst: 20-12-2009 12:02:38 |
|
|
Junior
|
Al 5 dagen niks gedaan, morgen een rustige spinningles en dan dinsdag een lactaattest. |
|
|
Terug naar boven |
|
Desiderius |
Geplaatst: 20-12-2009 13:13:25 |
|
|
Site Admin
![Site Admin Site Admin](images/ranks/modrank.gif)
|
|
Terug naar boven |
|
|