Koersforum
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Wedstrijden  ~  Dames

MFC1885
Geplaatst: 18-08-2009 21:31:50 Reageren met citaat
Junior Junior
Claudia schreef:
MFC1885 schreef:
Liesl schreef:
hopelijk straks iets beter in Haasdonk

Het ging nog niet echt goed naar ik zag, je zal nog wat meer geduld moeten hebben. Het is ook niet gemakkelijk om halverwege het seizoen terug in te pikken na een lange afwezigheid.

ik denk dat het zelfs 1 van de rapste koersen van het seizoen was!

Nochtans zaterdag in De Klinge ging het er nog wel wat sneller aan toe, daar was de koers amper begonnen of ze reden het peloton al in 4 à 5 waaiers.
De wedstrijd is nadien nog amper stil gevallen. Eigenlijk is het normaal, de toppers groeien stilaan naar hun beste vorm toe voor het WK binnen een dikke maand in Mendrisio.
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Liesl
Geplaatst: 18-08-2009 22:13:10 Reageren met citaat
Junior Junior
Het ging inderdaad helemaal niet goed. Als je ziet wat voor kleppers er aanwezig waren. En de start was ook vreselijk snel.

Stijn, ik heb dit met mijn dokter besproken en we zijn tot de conclusie gekomen dat nu wedstrijden meerijden de beste oplossing was.

Als je een jaar niet hebt meegereden is de drang naar competitie enorm groot. Ik lig er dan misschien na enkele ronden af, maar dat motiveert me enkel meer om beter en harder te trainen. En ik geniet van ieder moment in en rond de koers. Het is zo zalig om terug mee te doen, terug te trainen met een doel.

Want koersen is voor mij een soort verslaving. Vooral het uitrijden, maar ook de sfeer rond de koers, de adrenalineboost die je krijgt... en of ik nu koers of meerij met de sporthal of trappers, dit seizoen is toch al 'verloren'.

En als ik de koers zie als een intervaltraining, en na de koers nog ga bijtrainen tot ik een deftig aantal kms heb, is dat toch ook een volwaardige training?

En ik train toch meer als genoeg intensief vind ik.
Ik train twee keer in de week intensief + de koers. Dan is het toch geen schande dat ik zelden meedoe in de vrije snelheid?
Want mijn dokter heeft me gezegd dat ik ofwel intensief moet trainen, ofwel extensief, maar niet beiden door elkaar en daar hou ik me aan. Enkel als ik een superdagje heb durf ik wel eens meedoen in de vrije snelheid.

Wat ik maar wil zeggen is dat ik vind dat je doet alsof ik helemaal niet nadenk bij wat ik doe.

En ik zal er weer staan,en ik zal weer uitrijden. Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn oude niveau terug zal vinden. Maar dit kan enkel op een gezonde manier gebeuren als ik eerst een deftige basis door een goede winter heb.
Profiel bekijken Stuur privébericht
stijn
Geplaatst: 19-08-2009 08:29:10 Reageren met citaat
Prof Prof
[quote="Liesl"]Wat ik maar wil zeggen is dat ik vind dat je doet alsof ik helemaal niet nadenk bij wat ik doe.
quote]

vanwaar deze op niets-slaande en minderwaardig-voelende reactie? Rolling Eyes

ik ging er gwn vanuit da de mindere prestaties een demotiverend effect zouden hebben, en da het daarom beter zou zijn om pas wedstrijden te rijden als de basis al groter zou zijn, om zo verdere ontgoochelingen te vermijden.
maar als ge daar geen hinder van ondervind dan is het mss idd best zoals ge nu doet....

(over het intensief trainen blijf ik er wel een aparte mening op nahouden: intensief trainen kan je idd gerust op je eentje doen, maar de combinatie intensief+snelheid, wat nog altijd de basis is van 'koersen', is volgens mijn mening enkel in groep of achter de brommer te ontwikkelen)
Claudia
Geplaatst: 19-08-2009 09:40:27 Reageren met citaat
Junior Junior
ja stijn, ik denk dat liesl niets beter kan doen nu dan het start-ritme van de koersen terug mee te pikken ze. ook al kan ze niet uitrijden, toch overwin je veel als je je terug tussen zo een groep mengt, vooral de durf om er terug in te rijden, en geloof me, dat verleer je als je een tijdje niet gekoerst hebt, dan is het terug verstand op 0 en hopen dat je niet valt...
en van die teleurstellingen wordt je alleen maar sterker
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Liesl
Geplaatst: 19-08-2009 13:50:44 Reageren met citaat
Junior Junior
[quote="stijn"]
Liesl schreef:
Wat ik maar wil zeggen is dat ik vind dat je doet alsof ik helemaal niet nadenk bij wat ik doe.
quote]

vanwaar deze op niets-slaande en minderwaardig-voelende reactie? Rolling Eyes

Sorry, maar ik vond dat het zo overkwam...
MFC1885
Geplaatst: 22-08-2009 15:15:38 Reageren met citaat
Junior Junior
Vrijdag is in het Duitse Albstadt een 3-daagse rittenwedstrijd van start gegaan met een tijdrit. Van België is daar enkel Topsport-Vlaanderen aanwezig.

Hun resultaten van de tijdrit:

1. Sara Mustonen (Zwed)

9. Jessie Daams 8"
11. Sjoukje Dufoer 10"
22. Ine Beyen 16"
25. Katrien Van Looy 19"
41. Loes Sels 26"
MFC1885
Geplaatst: 04-09-2009 19:22:41 Reageren met citaat
Junior Junior
Dit weekend staan er nog 2 ritten van de Profile Ladies Tour op het programma. Kirsten Wild won ondertussen al 3 van de 4 ritten.

Beelden van de 3de etappe vind je hier.

Zondag ben ik van plan om naar de slotetappe te gaan, want met enkele beklimmingen van de Cauberg (Valkenburg) verwacht ik me nog aan het nodige spectakel.
Desiderius
Geplaatst: 06-09-2009 13:39:20 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
da wordt idd spektakel wrs..
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
MFC1885
Geplaatst: 06-09-2009 20:21:19 Reageren met citaat
Junior Junior
Emma Johansson was vandaag in Valkenburg sneller dan Marianne Vos bij de aankomst op de Cauberg. Ritzege voor Johansson, maar de eindzege van de Profile Ladies Tour ging in extremis nog naar Marianne Vos! Beide tevreden dus.

Nog een leuke anecdote: Bij de voorlaatste beklimming van de Cauberg was er verbrokkeling in een kopgroep van een 10-tal rensters en vanuit het peloton gingen Vos en Johansson volop in de tegenaanval. Maar omdat die kopgroep zo verdeeld was geraakt, wist Johansson aan het begin van de slotklim van de Cauberg niet dat ze helemaal vooraan zat. Ik hoorde haar na de wedstrijd vertellen dat ze dacht dat ze eigenlijk voor de 3de plaats aan 't spurten was.
Desiderius
Geplaatst: 06-09-2009 20:22:21 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Very Happy

Vrouwen e Razz ma rijden die dan niet met oortjes?
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
MFC1885
Geplaatst: 06-09-2009 23:51:40 Reageren met citaat
Junior Junior
Samenvatting NOS slotetappe Holland Ladies Tour.

http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-563387/
MFC1885
Geplaatst: 07-09-2009 18:58:49 Reageren met citaat
Junior Junior
Nederlandse selectie WK Mendrisio:

Tijdrit (23 september):

Regina Bruins (Cervélo)
Ellen van Dijk (Columbia-HTC)
Kirsten Wild (Cervélo)

Wegwedstrijd (26 september):

Chantal Blaak (Leontien.nl)
Andrea Bosman (Leontien.nl)
Irene van den Broek (Leontien.nl)
Martine Bras (Selle Italia)
Regina Bruins (Cervélo)
Loes Gunnewijk (Flexpoint)
Marianne Vos (DSB Bank-Nederland Bloeit).
Desiderius
Geplaatst: 07-09-2009 19:02:43 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Vooral hard supporteren voor Martine Bras! Smile
MFC1885
Geplaatst: 07-09-2009 19:11:36 Reageren met citaat
Junior Junior
dkay schreef:
Vooral hard supporteren voor Martine Bras! Smile

Ik hoop dat ze snel hersteld, want ze gaf tijdens de Holland Ladies Tour op met een contractuur, zodat ze topfit is voor het WK.
MFC1885
Geplaatst: 07-09-2009 19:16:43 Reageren met citaat
Junior Junior
De Belgische selectie voor het WK wordt op woensdag 9 september bekend gemaakt.

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 4 van 10
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar: